diumenge

Dia 2 (ell)

Acaben de dir que les línies del metro estan totes tallades per la pluja
Els viatgers surten de l'andana a empentes, jo entremig d'ells, i els autobusos es col·lapsen

Aprofito el dia lliure per passejar-me i només faig que creuar-me amb persones adultes, madures, aguantant un pal amb un tros de tela tensa al capdamunt. Tenen un aspecte tan absolutament ridícul amb el paraigua a les mans que em fan venir ganes de riure i em poso a riure sol

Corren amunt i avall del tot indignats amb els núvols

De cop no els hi agrada la primavera

A mi tampoc. Hi ha molt fang. Als llibres escriuen que amb l'arribada de la primavera canten els ocells i escalfa el sol. Què té això d'agradable? L'ocell no és més que un ocell*

M'assec una bona estona al costat de la boja que es passa els dies llegint al costat del cinema. Parlem d'immortalitat. Jo dic que no, ella diu que sí. Ho justifica amb l'intercanvi de matèries

L'intercanvi de matèries! Quina covardia consolar-se amb aquest succedani de la immortalitat! Només el covard, en el qual la por a la mort és superior a la dignitat, pot consolar-se pensant que el seu cos viurà amb el temps a l'herba, en una pedra, en un gripau..*

Aquesta dona és una desgraciada de merda. Llegir i llegir i no s'adona d'absolutament res, de res





* Chejov

D'un a un altre